Köpvillkor

Offert och bokning

Ingen bokning av optimering hos Better Motion är bindande förrän arbetet med bilen påbörjats. Vad gäller köp i webshop eller fysiska köp så är köpet bindande när du mottagit en bekräftelse på köpet. Därefter gäller ångerrätt och reklamationsregler (se nedan).

Om du bokat en tid för optimering eller annat arbete på bil men får förhinder så ber vi dig kontakta oss omgående per telefon eller på info@bettermotion.se, för att informera oss.

Observera att du måste ha fyllt 18 år eller ha målsmans medgivande för att kunna beställa från Better Motion och att vi har rätt att neka köp. Vi sparar IP-nummer på alla digitala beställningar och polisanmäler undantagslöst bedrägeriförsök och köp där vi misstänker identitetsstöld.

Betalsätt

Better Motion använder sig utav kundfaktura, kontant betalning samt vissa utav Klarnas Betaltjänster. Klarnas betaltjänster kan enbart appliceras vid bokning eller köp online och tjänsteutbudet varierar med Klarnas tillgängliga tjänster.

Förskottsbetalning appliceras enbart vid produktköp, dvs. digitala eller fysiska varor, inte vid köp av tjänster.

Leverans

Better Motion använder preliminärt Postnord för leverans av produkter till kund. Vi reserverar oss för att för ändamålet byta till lämplig leveranspartner, efter prisöverenskommelse med kund, för att kunna leverera varor på mest lämpade sätt.

Garanti

Vid en motoroptimering så lämnar vi alltid garantier på utfört jobb, dvs. att den optimering du fått fungerar och ger den ökning av vridmoment och kraft som vi angivit. Om du inte är nöjd med optimeringen så läser vi in din originalfil igen och din bil blir återställd till originalskick. Vi lämnar 2 års garanti på vårt arbete.

Vid garanti- och andra serviceärenden står kunden för frakten till Better Motion och vi står för frakten från oss till kunden. Observera att för att garantin ska vara giltig måste kunden förvissa sig om att produkten är korrekt innan montering och att produkterna har hanterats varsamt och inte ha utsatts för större skador som är orimliga för annat än provmontering eller att betrakta som normalt för återköp / reklamation. Om kund hanterat varor ovarsamt och åsamkat skador på gods eller elektronik så finns risken att ett garantiärende inte kan upprättas.

Better Motions produkter är avsedda att ersätta eller modifiera bilar och således lämnas ingen garanti för delar, mekanik eller elektronik i miljön där produkten monteras. Det är Kunds ansvar att hantera, installera och känna till och avväga risker före produkten används. Tänk också på att om du förändrar din produkt på något sätt så gäller inte garantin.

 

Reklamationer

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart på info@bettermotion.se så att vi kan rätta till felet. Observera att vi behöver en skriftlig reklamation för att kunna påbörja ett reklamationsärende.

I det fall du misstänker transportskada ska det anmälas till transportbolaget inom 7 dagar efter att paketet eller godset lämnats ut till dig. Utöver det ska du skicka bilder på skadan och beskriv vad som är trasigt till oss. Kom ihåg att ange ditt order- eller referensnummer när du mailar oss.

OBS! Better Motion har inte möjlighet att ersätta dig för skador om du inte följer fraktbolagens regler för skadat gods.

 

Ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen har du rätt till 14 dagars bytes- och ångerrätt. Det är viktigt att du kontaktar oss för godkännande av retur innan du skickar paketet. Vi kontaktar dig för att lösa eventuell återbetalning – lämna aldrig dina bankuppgifter till oss förrän du blir ombedd.

Villkor för nyttjande av ångerrätt

  • Ångerrätt gäller bara för fysiska varor, inte för tjänster.
  • Varan är inhandlad ifrån Better Motion. Varor som köpts genom Better Motions återförsäljare skall tas upp med återförsäljaren.
  • Ditt meddelande om att vilja nyttja ångerrätt ska nå Better Motion senast 14 dagar (och minst 7 arbetsdagar) efter att du mottagit produkten.
  • Ärenden som gäller ångerrätt ska tas upp med Better Motion. Du kan inte kontakta våra återförsäljare för att nyttja ångerrätt på varor du köpt hos Better Motion.
  • Varan ska ingå eller ha ingått i Better Motions standardsortiment vid köptillfället.
  • Varan ska vara Better Motion tillhanda senast 14 dagar efter att utnyttjande av ångerrätt godkänds av Better Motion.

För din egen skull bör du informera Better Motion per epost (info@bettermotion.se) att du vill utnyttja ångerrätten. På så vis har du bevis på att ditt ärende skickats in i tid, oavsett om Better Motion hinner besvara ärendet inom ångerrätt perioden eller inte.

Viktigt att känna till

Du står själv för eventuell fraktkostnad för att återsända varan till Better Motion. Ångerrätt är inte applicerbart på tjänster (exempelvis motoroptimering eller rekond) eller specialbeställda varor (exempelvis ett skräddarsytt avgassystem), då dessa är tjänster som inte täcks utav Distansavtalslagen. Observera att returrätt gäller inte om varan är använd, inkopplad eller om Better Motion inte har gett sitt godkännande för returen. 14 dagars ångerrätt gäller ej företag.

Dataskyddspolicy

Better Motion värnar om din personliga integritet och strävar alltid efter att alltid skydda dina personuppgifter. Du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos Better Motion. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning.

Du ska alltid kunna läsa vår gällande dataskyddspolicy på:

https://bettermotion.se/dataskyddspolicy

Ändringar i Dataskyddspolicy

Better Motion förbehåller sig rätten att vid behov ändra eller komplettera Integritetspolicyn när som helst i tiden för att åtgärda eller uppfylla nya tekniska eller lagkrav. Eventuella ändringar publiceras alltid på vår webbplats.

Genom att godkänna Better Motions köpvillkor godkänner du hur vi hanterar dina personuppgifter samt lagring av dina personuppgifter enligt vår Dataskyddspolicy.